Voor eensluidend te verklaren afschrift

Dienst Sociale zaken
Schaatsstraat, 30 - 1190 Brussel

Emailadres

Tel : 02 370 22 35 of 76


Het eensluidend afschrift heeft als doel te waarborgen dat het afschrift van een document volledig identiek is aan het origineel. Ze geeft geen enkele authenticiteit aan de inhoud van het document.
De aanvraag tot eensluidend afschrift is voorbehouden aan personen en bedrijven gedomicilieerd op het grondgebied van de gemeente Vorst.
Het voor eensluidend verklaren van documenten is geen wettelijke verplichting, geen enkele tekst legt aan de burgemeester op om documenten voor privé doeleinden voor eensluidend te verklaren.
Het voor eensluidend verklaren van diploma’s is enkel een praktijk, een dienst verleend aan de burgers.
Het Gemeentebestuur mag afschriften van identiteitskaarten, van reispassen of van rijbewijzen niet voor eensluidend verklaren.
De gemeente kan aan de betrokken persoon wel een uittreksel uit de bevolkingsregisters afleveren waarin bevestigd wordt dat hij wel degelijk houder is van het ene of andere document.

Authentieke akten (akten van de burgerlijke stand), vonnissen van rechtbanken, notariële akten en vertalingen door een beëdigd vertaler mogen ook niet voor eensluidend worden verklaard. Enkel de autoriteit die het document opgesteld heeft, is gemachtigd hiervan een afschrift af te leveren.

Hoe en waar ?
Indien u een document voor eensluidend wil laten verklaren, dient u zich te begeven met het originele document en een of meerdere afschriften.

Tarief : gratis of 5€ (naargelang de bestemming van het document)

Afdrukken