Adreswijzigingen
Verhuizen naar of in Vorst
Bent u verhuisd naar of in Vorst? Dan moet u dat melden bij ons gemeentebestuur, uiterlijk 8 werkdagen na de verhuizing.
Hoe melden?
-
Via Irisbox
Via Irisbox, met de applicatie “Itsme” of met een identiteitskaartlezer, uw elektronische identiteitskaart/verblijfskaart en overeenstemmende PIN code.
Kostprijs:
- 5€ per gezin
- 10€ per persoon indien u van ambtswege geschrapt bent of van het buitenland komt
Problemen met online melden?
Contacteer ons: Dienst bevolking
Tel: 02 370 22 57 of 02 370 26 62
Email: adreswijziging@vorst.brussels
Via het e-loket: Als u niet over het nodige informaticamateriaal beschikt of hulp wenst, kan u de nodige stappen ondernemen via het e-loket (Pastoorstraat 2). Het is toegankelijk:
- van maandag tot donderdag van 8u30 tot 12u45
- op woensdag van 13u45 tot 15u45
- op vrijdag van 8u30 tot 11u45
-
Per afspraak
Als u houder bent van een identiteitskaart (Belgische nationaliteit) of verblijfskaart type E+, F+, B, C, D, K, L of M duurzaam verblijf.
Als u in het bezit bent van een ander soort verblijfsdocument, maak dan een afspraak met de dienst Vreemdelingen.
Klik hier om een afspraak te nemen voor de dienst bevolking – aanvraag adreswijziging
Breng de dag van uw afspraak mee:
- alle identiteits- of verblijfskaarten van de mensen die met u van adres veranderen;
- en als u op het adres bij een derde gaat wonen, een brief van die persoon waarin hij/zij verklaart ervan op de hoogte te zijn dat u daar komt wonen + een kopie van zijn/haar identiteits- of verblijfskaart.
Kostprijs:
- 5 € per gezin
- 10 € per persoon als u van ambtswege geschrapt werd of uit het buitenland komt.
Wat gebeurt er na je melding?
Zodra uw aanvraag verwerkt is, ontvangt u een attest model 2, als bewijs van aanvraag tot inschrijving. Met dit attest kunt u een parking/bewonerskaart aanvragen.
Nadat de wijkagent voor controle is langsgekomen, stuurt de gemeente u een uitnodiging om de chip op uw identiteits- of verblijfskaart bij te werken. Dit kan tot 4 weken duren.
Zodra u deze uitnodiging ontvangen hebt, moet u naar de dienst Bevolking gaan, met of zonder afspraak, om de chip op uw identiteits- of verblijfskaart te laten aanpassen.
Opgelet! U moet de PIN-code kennen.
Klik hier om een afspraak te nemen voor de dienst bevolking – aanvraag adreswijziging